IKRAM Daerah Kuala Langat ditubuhkan pada 02 April 2010 & diterajui oleh Y. BHg Ustaz Muhamad Asmadi Mustakim

Designed by Al-Islah. Powered by Blogger.
JK Penerangan & Media IKRAM Daerah Kuala Langat

Terkini...

Assalamualaikum wbt.

Kami telah berpindah ke alamat baru http://www.ikram-klangat.org

Terima Kasih
Moderator

Majlis Iftar Jamaiy IKRAM Kuala Langat

Monday, August 16, 2010

Assalamualakum wbt.,

Seramai lebih daripada 100 orang telah menghadiri Majlis Iftar Jamaiy IKRAM Kuala Langat pada 14 Ogos 2010. Mereka terdiri daripada ahli IKRAM daerah,anak-anak, saudara baru, rakan-rakan dan penduduk setempat. Majlis telah diadakan di Kediaman Haji Abdullah Sani, berdekatan dengan Masjid Alauddin Syah Kampung Bandar, sebuah kampung bersejarah di sini.
Aturcara yang bermula sejak dari pukul 6.00 petang itu dimulakan dengan penyampaian tazkirah oleh Yang Dikasihi, Ustadz Mohd Norhisam Ahmad yang merupakan Pengerusi Jawatankuasa Tarbiah IKRAM Kuala Langat.

Dalam tazkirahnya, Ustadz mengingatkan agar hubungan dengan ibu bapa hendaklah ditambahkan keeratannya biarpun telah berkeluarga. Beliau mengambil kisah seerah sahabat Uwais Al-Qarni – calon ahli syurga menurut ArRasul, yang setia membelai dan mengurus kedua-dua ibu bapanya yang telah lanjut usia, dengan penuh ketaatan dan kesabaran serta mengharapkan redha Allah semata-mata. Sahabat ini amat mengutamakan ibu bapanya daripada dirinya sendiri.

Dalam ucapan Ustadz Muhammad Asmadi Mustakim selaku YDP IKRAM daerah, beliau mengingatkan

semua ahli IKRAM agar sentiasa sensitif dan beristiqamah menghadiri program-program IKRAM walaupun tanpa menerima arahannya. Para ahli seharusnya bersikap tegas memberikan keutamaan kepada aturcara yang dianjurkan oleh IKRAM daerah.

Hidangan ‘buffet’ telah disediakan dengan menu terdiri daripada kari kambing masalla, ayam merah, nasi tomato dan lain-lain, ditambah seri juadah yang dibawa oleh para hadirin. Amat menyelerakan. Para hadirin dan tetamu juga telah dibekalkan dengan bungkusan lauk-pauk untuk hidangan bersahur mereka.

Seusai bersolat Isyak dan Tarawih, para tetamu telah beramah mesra antara satu sama lain sambil menghadapi hidangan moreh.

IKRAM Kuala Langat mengucapkan Jazakumullah khairan khatira kepada Tuan Rumah yang telah menyediakan pelbagai kemudahan untuk majlis tersebut.

Moga Allah rahmati.

Sekian.
Setiausaha

0 comments: