IKRAM Daerah Kuala Langat ditubuhkan pada 02 April 2010 & diterajui oleh Y. BHg Ustaz Muhamad Asmadi Mustakim

Designed by Al-Islah. Powered by Blogger.
JK Penerangan & Media IKRAM Daerah Kuala Langat

Terkini...

Assalamualaikum wbt.

Kami telah berpindah ke alamat baru http://www.ikram-klangat.org

Terima Kasih
Moderator

Majlis Khatam Quran Masjid Sultan Alaeddin

Tuesday, August 31, 2010


Assalamualaikum wrb,

29/8/10 (Ahad), selesailah sudah program bersama kariah wanita Kg.Bandar dalam majlis Khatam Quran sebagai salah satu program penghayatan ramadhan. Program ini adalah program kemuncak kepada program tadarus yang diadakan setiap minggu dalam bulan ramadhan ini selain daripada program berkala yang berupa kuliah mingguan sebagai persiapan ramadhan termasuklah program tips kesihatan.

Program ini adalah anjuran Biro Wanita Masjid Sultan Alaeddin dengan kerjasama Maahad Tahfiz Integrasi Sains & Teknologi Istana Bandar (MITIB) dan Aqsa Syarif / IKRAM K.Langat.
Dengan kehadiran sekitar 40 orang terdiri dari ibu2 dan anak2 remaja, Alhamdulillah program telah berjalan lancar.

Dimulai dengan solat sunat Dhuha, taubat, hajat dan tasbih dibawah pimpinan Ustazah Norwani dari MITIB dan diikuti dengan majlis berkhatam Quran.

Sessi tayangan multimedia palestin/Aqsa Syarif berjaya menarik perhatian para hadirin dan sedikit sebanyak memberi pendedahan dan kesedaran untuk membantu dengan membeli sambil menderma barangan yang dijual serta mengisi tabung palestin. Hasil kutipan dari jualan dan derma dianggarkan sekitar RM200.

Majlis diakhiri dengan tazkeerah oleh Pengetua MITIB, Y.Bhg. Ustaz Anas b. Ayob.

Sekalung penghargaan dan terima kasih kepada ikhwah/akhwat yang hadir Ukhti Dr.Fuziah, Ukhti Noor Alistri dan anak2, Ukhti Poniah, anakanda Amal dan lain-lain.
Prog ini Alhamdulillah dpt memperkenalkan IKRAM/AS kpd hadirin.

Wassalam
Ummu Salam

0 comments: